ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ ΠΡΟΣΔΕΣΗΣ ΣΚΑΦΩΝ στο ΜΠΛΕ ΛΙΜΑΝΑΚΙ και στα ΒΑΣΙΛΙΚΑ

 

  1. ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ – ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ 

  2. ΨΙΛΗΣ ΑΜΜΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ

« Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ »




Προς :  Δήμαρχο Σαλαμίνας:  Κο Γεώργιο Παναγόπουλο

Θέμα:        ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ  ΠΡΟΣΔΕΣΗΣ ΣΚΑΦΩΝ στο ΜΠΛΕ ΛΙΜΑΝΑΚΙ και στα  ΒΑΣΙΛΙΚΑ


  Στις 21 Δεκεμβρίου στην αίθουσα του Κέντρου Νεότητας, παρουσιάστηκαν από τον Καθηγητή
του Ε.Μ.Π .κ Βλαστό Αθανάσιο,  τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου για το ενδεχόμενο ακτοπλοϊκής
σύνδεσης της νήσου Σαλαμίνας με την Ελευσίνα
Το αποτέλεσμα είναι ότι: Υπέβαλαν το ερωτηματολόγιο 200 άτομα,  τα 146 προέρχονται από την
Σαλαμίνα.
Μεταξύ των 146, είναι κάποιοι  από τους σπουδαστές της σχολής Εμποροπλοιάρχων στον
Ασπρόπυργο, εργαζόμενοι των Διυλιστηρίων – των Ναυπηγείων κ.α.
Αυτή είναι μια καθημερινότητα στη ροή των μετακινήσεων. Έκτακτα θα προσθέταμε και όσους
έχουν ανάγκη να επισκεφτούν το Θριάσιο Νοσοκομείο,  (που πραγματοποιεί αντίστοιχες εφημερίες
των Νοσοκομείων της Αττικής).
Μετά από την ανάλυση των στοιχείων, τα προτερήματα που προκύπτουν από  μια τέτοια ακτοπλοϊκή
σύνδεση, προκύπτει η  ανάγκη  να  στηριχτεί κατά το αρχικό στάδιο.

Η εμπειρία του κ. Κάϊλα Εμμανουήλ, από μια αντίστοιχη περίπτωση στην Θεσσαλονίκη με τον Δήμο
Θερμαϊκού, μας λέει ότι σε πολύ σύντομο χρόνο ο κόσμος αγκάλιασε μια τέτοια γραμμή.
Για τη γραμμή  Παλούκια – Ασπρόπυργος – Ελευσίνα ,  (Δευτέρα – Παρασκευή), από την
πλευρά του ο κ. Κάϊλας Μ. θα προχωρήσει στις ανάλογες ενέργειες αδειοδότησης από του Υπουργείο
Ναυτιλίας.
Το τουριστικό κομμάτι (Σαββατοκύριακα), από Μπλε Λιμανάκι – Βασιλικά προς Ελευσίνα και αντίστροφα,
για να πραγματοποιηθεί θα πρέπει να προβεί ο Δήμος Σαλαμίνας σε  ενέργειες για την αποκατάσταση
των εγκαταλειμμένων ΝΤΟΚΩΝ. (συνημμένο έγγραφο του κ. Κάϊλα Μ.)

΄΄Για την σκοπιμότητα αυτής της δραστηριότητας έχει γίνει προμελέτη οικονομοτεχνικών στοιχείων επιβατικού πλοίου 100 θέσεων για πιλοτικό πρόγραμμα με δυνατότητα αρχικά (5) πέντε κυκλικών δρομολογίων.

Τα οφέλη που προκύπτουν είναι πολλαπλά τόσο από το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της μη χρήσης οχημάτων όσο  από το κέρδος του χρόνου αφού ο χρόνος πρόσβασης είναι λιγότερο από το μισό από την θαλάσσια διαδρομή.

Σε δεύτερη σειρά βρίσκεται η δυνατότητα των κατοίκων των περιοχών του «θριασίου» να επισκέπτονται την Σαλαμίνα για λόγους τουριστικούς η αναψυχής, δηλαδή να έχουν πρόσβαση στις παραλίες και τις τουριστικές εγκαταστάσεις του νησιού. Οι υφιστάμενες υποδομές που είναι απαραίτητες για την προσέγγιση και απο- επιβίβαση επιβατών είναι εγκαταλελειμμένες η ανεπαρκείς.
( προς το παρόν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί )΄΄ 

   Καταλήγοντας κ. Δήμαρχε:
  Πιστεύουμε ότι θα βρει θετική ανταπόκριση το αίτημά μας.
Σε δεύτερο χρόνο και σε συνδυασμό με την εξέλιξη της Ζεύξης, σας κάνουμε γνωστό ότι απασχόλησε
και σ’ αυτή μας την συνάντηση, από τον Πρόεδρο του Ποδηλατικού συλλόγου Σαλαμίνας ΄΄ΠΡΩΤΕΑΣ΄΄
κ. Βαξεβανίδη Παναγιώτη,  η δημιουργία ποδηλατοδρόμου στο παράκτιο μέτωπο (από το Μπλε Λιμανάκι έως την Φανερωμένη).
  Εικόνες σαν κι’ αυτή της επίσκεψης στο Κέντρο Νεότητας Δήμου  Σαλαμίνας, την Κυριακή 3 Δεκ., για την απόλαυση της 3D αναπαράστασης της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας και στη συνέχεια ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο, θα είναι όλο και πιο συχνές.
  Ομοίως και στην απέναντι πλευρά στον Αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας! 
            

ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
3 Δεκεμβρίου 2023



ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
4 Μαρτίου 2023


  Ευχαριστούμε
Για την Πρωτοβουλία  Ζεύξης 




                                 Η Πρόεδρος                                                  Ο Γεν.. Γραμματέας




                            ΖΩΗ  ΚΑΝΑΚΗ                                                   ΓΕΩΡ.  ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ 


             

 

C:\Users\user\Desktop\ΖΕΥΞΗ\ΜΠΛΕ ΛΙΜΑΝΙ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ (1).jpg


 ΖΕΥΞΗ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ








  Από:   Γεώργιο Στεφανίδη, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας
΄΄ ΖΕΥΞΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ΄΄                                                                                                               ………… / 12 / 2024

Προς:  Τον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
         
          Εισαγωγή θέματος προς συζήτηση και απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο  για την επισκευή και ενίσχυση  στατικότητας  του μώλου (ντόκου)  πρόσδεσης μικρών σκαφών στον όρμο των Βασιλικών (Βρωμοπούσι).  
  Ενημερωτικά: Το  θέμα μας ξεκίνησε προ διετίας, με ενέργειες  προς τον Δήμο Σαλαμίνας, τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και Ενημέρωση των κατοίκων, κυρίως σε Σαλαμίνα και Ελευσίνα.
Ο Δημοσιογραφικός  κόσμος  δέχθηκε το αίτημά μας με θετικότατο τρόπο, όπως αναφέρθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2023  στην εφημερίδα
΄΄ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΘΡΙΑΣΊΟΥ΄΄:     
<<Πολίτες της Ελευσίνας και της Σαλαμίνας επιδιώκουν την μεταξύ τους ακτοπλοϊκή ένωση
Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΥ ΘΑ «ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΙ» ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΧΕΣ      Μ ία νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση που θα ενώσει τη Σαλαμίνα με το Θριάσιο Πεδίο είναι το όνειρο αρκετών. Δημότες της Σαλαμίνας και της Ελευσίνας, σε συνεργασία με τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας της σχολής τοπογράφων μηχανικών και μηχανικών γεωπληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έφτιαξαν ένα ερωτηματολόγιο για όλους όσοι ενδιαφέρονται να γίνει επιτέλους η πολυπόθητη σύνδεση ανάμεσα στο λιμάνι της Ελευσίνας με το Μπλε Λιμανάκι στη Σαλαμίνα  και Βασιλικά……………………….. >>
Αν η Δημοτική Αρχή Σαλαμίνας είχε ανταποκριθεί  στο αίτημά μας, δεν θα είχε εξαιρεθεί από το πρόγραμμα, που επωφελούνται 51 λιμάνια!

Salamina Pres 25/11/2024 

<< Σχέδιο-µαµούθ για ολικό λίφτινγκ σε 51 λιµάνια – Εκτός λίστας η Σαλαμίνα!

Με προϋπολογισµό 290 εκατομμύρια  ευρώ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλάζει επίπεδο στη λειτουργία της ακτοπλοΐας, µε έµφαση στον ασφαλή κατάπλου και την πρόσδεση των πλοίων…….>>

Κάλιο αργά, παρά ποτέ!
Κε Δήμαρχε, κοι Αντιδήμαρχοι, κε Πρόεδρε του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου:
Ας γίνει  μια ύστατη προσπάθεια από όλους με την ευχή  να εισακουστεί το αίτημά μας  για την υλοποίηση του.

Αιτούμε να συζητηθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να γίνουν  οι αναγκαίες εργασίες επισκευής και στατικότητας στο  μώλο (ντόκο) των Βασιλικών Σαλαμίνας.
Το αίτημα είναι γνωστό στον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, καθώς και στον Αντιδήμαρχο έργων.

 (Ευχαριστούμε οι κάτωθι  υπογράφοντες:

Ζω και κινούμαι στην Σαλαμίνα

Το νησί, η πόλη, η συνοικία, η γειτονιά , το σπίτι μου.

Πρωτοβουλία διαβούλευσης για την καταγραφή

προτεραιοτήτων κινητικότητας και δημιουργίας σημείων

προσέγγισης μονοήμερων πλωτών και χερσαίων

εκδρομών

Συγκοινωνίες:

Η ανάγκη μετακίνησης εκτός νησιού ακόμα και με την

μελλοντική κατασκευή υποθαλάσσιας σύνδεσης θα

παραμείνει υψηλό το κόστος διέλευσης και θα διατηρηθεί

η μετεπιβίβαση σε ΜΜΜ.Οι τοπικές χερσαίες

συγκοινωνίες παρά την μεγάλη αναβάθμιση των

υπηρεσιών και των μέσων μεταφοράς συνεχίζουν να μην

καλύπτουν επαρκώς τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των

κατοίκων! διαπίστωση που προκύπτει από το μικρό

μεταφορικό έργο, και την σχεδόν καθολική χρήση

οχημάτων ΙΧ.

Επέκταση του ωραρίου των ΜΜΜ για κάποιες διαδρομές

τους καλοκαιρινούς μήνες έως τις 00.30.

Εντός Σαλαμίνας:

Είναι απαραίτητο να γίνει κεντρικόςσταθμός αστικών

λεωφορείων στο κέντρο της Σαλαμίνας και Δημιουργία

επιδοτούμενης η δημοτικής συγκοινωνίας(Σημ.1) κυκλικής

γραμμής επιβίβασης – αποβίβασης και μετακίνησης προς

τον κεντρικό σταθμό και περιφερειακούς σταθμούς και




ταύτιση λεωφορείου με την άφιξη των πλοίων, το ίδιο και

κατά την αναχώρηση,

Σημ.1 :Από το ενιαίο εισιτήριο του οδηγού με το φερυ

Η πληρωμή να γίνεται με κάρτες εισιτηρίων

προπληρωμένες με εκπτώσεις ανάλογα τις διαδρομές

(όπως ισχύουν σε όλα τα ΜΜΜ)

Δημιουργία απλών τοπικών σταθμών αναμονής

λεωφορείων στους οικισμούς Αμπελάκιων, Σεληνίων

Κακής Βίγλας, Αιαντείου με κυκλικές τοπικές διαδρομές σε

όλον τον οικισμό και στους μακρύτερους οικισμούς

συγκοινωνία με μίνι Bus.Δημιουργία κορμού τοπικών

συγκοινωνιών ανά δεκαπέντε - είκοσι λεπτά μετακίνηση

από το λιμάνι στον κεντρικό σταθμό και από εκείστους

τοπικούς με ανταπόκριση μετεπιβίβασης προς τους

άλλους προορισμούς ανά 20΄ λεπτά της ώρας και ανά μια

(1) ώρα στους μακρινούς οικισμούς.

Αδειοδότηση«VIPbustransfer»για μεμονωμένες

καιιδιωτικές μετακινήσεις εντός και εκτός Σαλαμίνας

Εκτός Σαλαμίνας:

Διεκδίκηση από ΟΑΣΑ Τοπικής κυκλικής λεωφορειακής

Σύνδεσης με την γραμμή Μετρό στα Μανιάτικα με ενιαίο

εισιτήριο ανά (20΄) λεπτά.Πίεση για την υλοποίηση της

μελέτης της γραμμής τραμ από Πειραιά στο Πέραμα,

κατάλληλες κινήσεις για την διασφάλιση σύνδεσης της

Σαλαμίνας με τον ΟΑΣΑ μετα την κατασκευή της

υποθαλάσσιας σύνδεσης.




Πρόσκληση ενδιαφέροντος σε εθνικές και διεθνείς εταιρείες

θαλασσίων συγκοινωνιών για την δημιουργία θαλάσσιας

ταχείας συγκοινωνιακής σύνδεσης της Σαλαμίνας με τους

λιμένες Πειραιά, Πέραμα , Παλούκια , Αμπελάκια ,

Σελήνια, και εποχιακά προς τις Νοτιοδυτικές Περιοχές. Το

κόστος του εισιτήριου για τους μόνιμους κάτοικους

συνδεδεμένο με την ισχύουσα νομοθεσία μεταφορικού

ισοδύναμου και με επιπλέον επιδότηση εισιτήριου. (Σημ.2)

Από την από την χρήση οχημάτων.

Σημ.2 Θα υπάρχει υποχρεωτική ανταποδοτική χρέωση

0.50 Ευρώ σε όσους χρησιμοποιούν το Ι.Χ. στο φερυ (όχι

για επαγγελματικά) η στην υποθαλάσσια για την

επιδότησή των επιβατών που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και

την επιβατική θαλάσσια συγκοινωνία.

Παράδειγμα : Επιβάτης που μετακινείται με λεωφορείο και

θα πληρώνει ένα ευρώ και για κάθε εισιτήριο και το

λεωφορείο θα επιδοτείται με 0,50.Με αμιγώς επιβατικό

πλοίο θα πληρώνει για Πειραιά 2,00 ευρώ,και θα

επιδοτείται το πλοίο με 1,00 ευρώ. Στο Πέραμα 1.00 ευρώ

και θα επιδοτείται το πλοίο με 0,50 ευρώ.

Επίσης λόγω της δυσκολίας και επικίνδυνης οδικής

μετακίνησης από τους υφιστάμενους δρόμους θα

μπορούσαν να ξεκινήσουν πιλοτικά δρομολόγια παράκτιας

θαλάσσιας συγκοινωνίας στον κόλπο της Σαλαμίνας

ανταπόκρισης με αστική συγκοινωνία προς ΝΑΤΟ,

Αιάντειο, Λιντλ , Αγία Παρασκευή, Σπιθάρι. (Σημειώνεται

όμως ότι δεν υπάρχουν υποδομές)




Αδειοδότηση «θαλάσσιων ταχυπλόων ταξί» 20 - 40

επιβατών για ατομική και ομαδική μεταφορά επιβατών

από Παλούκια, Σελήνια , Κακή βίγλα, Περιστέρια κλπ. για

σύνδεση με τον Πειραιά το Πέραμα την Ελευσίνα την

Αίγινα κ.α.

Σήμερα η μετακίνηση εντός του νησιού για κάποιον που

θέλει να χρησιμοποιήσει την αστική συγκοινωνία να

φθάσει στο λιμάνι και να μεταβεί στον Πειραιά χρειάζεται

«στην καλύτερη περίπτωση» μιάμιση ώρα δηλαδή τρεις

ώρες με επιστροφή με κόστος 4,30 ευρώ Χ 2 = 8,60 Χ 5

ημέρες = 43 ευρώ. Χωρίς να υπολογίσουμε εάν χρειαστεί

και άλλο αστικό ΜΜΜ.

Γιατί χρησιμοποιούμε αποκλειστικά αυτοκίνητο για τις

μετακινήσεις ?Εάν μιλάμε μετακίνηση για δυο άτομα προς

Αθήνα – Πειραιά με όχημα στο φερυ ο χρόνος είναι

μικρότερος του ήμισυ! το κόστος δεν έχει αισθητή διαφορά.

Αν μιλήσουμε για δίκυκλο τότε η διαφορά χρόνου και

κόστους είναι μεγάλη. Πιστεύω ότι σήμερα όλοι

διαπιστώνουμε την αύξηση χρήσης των δίκυκλων.

Τουρισμός , Ανάπτυξη υποδομών υποστήριξης

Εκτός των λιμένωνΠαλούκια , Βουρκάρι , και τον

υποτυπώδη λιμένα των Σεληνίων, στις παράκτιες περιοχές

σε όλη την επικράτεια του νησιού δεν υπάρχουν

προβλήτες για την προσέγγιση μικρών επιβατικών πλοίων

(ημερόπλοια) η συγκοινωνιακά, τουριστικά θαλάσσια μέσα!

Μιλάμε για τις περιοχές Βασιλικά , Μπλε Λιμανάκι, Μπατσί,




Ψηλή Άμμο , Φανερωμένη , Αιάντιο, Κολώνες , Περιστέρια

, Κακή Βίγλα , Πέρανι, Αίας Κλαμπ.

Είμαστενησί που έχειπρόσβασημόνομε φερυαπό τα

Παλούκια και Φανερωμένη, δεν μπορεί ένα γιοτ ένα

ιστιοπλοϊκό, ένα τουριστικό ημερόπλοιο να προσεγγίσει

την Σαλαμίνα εκτός από το λιμάνι στο Βουρκάρι που

χρησιμοποιείται αποκλειστικά για μόνιμη διαχείμαση

παροπλισμένων σκαφών.

Υπάρχουνπαλαιοίπροβλήτες στο παράκτιομέτωπο που

στο παρελθόνείχανχρησιμοποιηθείαλλά σημερα

στέκουνάχρηστοι και εγκαταλελειμμένοι!πρέπει να γίνει

προσπάθεια να αδειοδοτηθούν να επισκευαστούν για να

χρησιμοποιηθούν ξανά για να ξεκινήσει μια ροή που θα

δώσει κίνητρα να αναπτυχθούν οι θαλάσσιες

δραστηριότητες στις ανωτέρω περιοχές και η ανάπτυξη

τοπικών επιχειρήσεων.

ΕμμανουήλΚάιλας

Θαλάσσιεςεπιβατικές και τουριστικέςμεταφορές




Οι παραπάνω προτάσεις και διαπιστώσεις είναι

αποτέλεσμα πολυετούς εμπειρίας μας με μέτρο σύγκρισης

από άλλα νησιά με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Τα δεδομένα είναι ρεαλιστικά αλλά χρειάζεται και η

επιστημονική προσέγγιση.




Σχόλια