Δήλωση του Γ. Ραγκούση, Βουλευτή Β Πειραιά, για την απάντηση του Υπουργού, κ. Καραμανλή, στην Αναφορά για τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

 









Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID: 60acdbabe910c255f9716528 στις 19/07/21 12:14

1

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε

101 91 Παπάγου

Τηλέφωνο: 2106508120

Τηλεομοιότυπο: 2106508299

Δ/νση ηλεκτρον. ταχυδρ.: tkvel@yme.gov.gr

Παπάγου, 16/07/2021

Αρ. Πρωτ: 194348

Προς

τη Βουλή των Ελλήνων

Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

Τμήμα Αναφορών

Κοινοποίηση

Βουλευτή κ. Ιωάννη Ραγκούση

Δια της Βουλής των Ελλήνων

Θέμα: «Να εκπονηθούν μελέτες, να ενισχυθεί το νησί της Σαλαμίνας οικονομικά, να

δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές και να υποστηριχθούν οι εργαζόμενοι ενόψει

του έργου ζεύξης Περάματος -Σαλαμίνας, ζητά από την κυβέρνηση ο Δήμος»

Σχετ: Η Αναφορά 2661/14.05.2021 του Βουλευτή κ. Ιωάννη Ραγκούση

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Αναφοράς, σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τη Μελέτη

Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που εκπονήθηκε στο πλαίσιο των διαδικασιών που

προωθούνται από τις Υπηρεσίες μας για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης: «ΜΕΛΕΤΗ,

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΖΕΥΞΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ», η προτεινόμενη οδική ζεύξη:

• Θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των περιοχών που συνδέει μέσω της βελτίωσης της

προσφερόμενης εξυπηρέτησης (προσιτότητα, μειωμένος χρόνος προσπέλασης). Επίσης,

αναμένεται η αναβάθμιση της υποδομής και των συνθηκών κυκλοφορίας.

• Θα αυξήσει την ταχύτητα κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή, η οποία σήμερα είναι ιδιαίτερα

χαμηλή κατά περιόδους και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω

των βελτιωμένων γεωμετρικών και τεχνικών χαρακτηριστικών και του διαχωρισμού των κλάδων

κυκλοφορίας.

Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID: 60acdbabe910c255f9716528 στις 19/07/21 12:14

2

• Θα συμβάλλει στην υλοποίηση των προνοιών του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας – Αττικής,

όπως εγκρίθηκε με τον νόμο 4277/2014 ΦΕΚ Α 156.

• Θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες που προσφέρονται, τόσο στη Σαλαμίνα όσο και στον Ναύσταθμο

του Πολεμικού Ναυτικού, σε σχέση με τις υπάρχουσες ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Θα είναι εφικτή η

συνεχής κυκλοφορία από και προς το νησί όλο το 24ωρο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο μετάβασης,

χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή στο πορθμείο.

• Θα απομπλέξει την προσπέλαση στη Σαλαμίνα από εξωτερικές συνθήκες που οδηγούν στο

κλείσιμο της πορθμειακής γραμμής (καιρικές και άλλες).

• Θα προσφέρει ενισχυμένες προοπτικές ανάπτυξης και ευκαιρίες απασχόλησης: Οι αξιόπιστες,

ασφαλείς και ταχύτερες συνθήκες μεταφοράς θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες,

επηρεάζοντας θετικά τη δραστηριότητα τόσο των επιχειρήσεων όσο και κάθε πολίτη.

Επιπλέον, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και έπειτα κατά τη διάρκεια παραχώρησης, η

απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν

από τους κατοίκους των κατά τόπους περιοχών.

Λόγω του νέου οδικού άξονα, βελτιώνεται το επίπεδο ασφάλειας και ελαχιστοποιούνται οι

κίνδυνοι σε σχέση με την προγενέστερη κατάσταση.

Δίνεται, επίσης, η δυνατότητα για την περεταίρω οικονομική, κοινωνική και τουριστική ανάπτυξη

του νησιού και αυξάνονται οι ευκαιρίες απασχόλησης.

Ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός του Έργου έχει γίνει, περιλαμβάνεται αναλυτικά στην υποβληθείσα

ΜΠΕ και ένα βασικό χαρακτηριστικό του αποτελεί ο αποκλεισμός επεκτασιμότητας του στην

κατεύθυνση διπλής ζεύξης προς Μέγαρα. Συνοπτικά αναφέρεται ότι το έργο της υποθαλάσσιας

ζεύξης νήσου Σαλαμίνας αποτελείται από έναν οδικό άξονα μήκους 11,3 χλμ περίπου, ο οποίος

συνίσταται κυρίως σε τρία επιμέρους τμήματα:

● Το πρώτο ξεκινάει από την Λεωφόρο Φανερωμένης του Δήμου Σαλαμίνας, οδεύει βόρεια του

οικιστικού ιστού, λειτουργώντας ουσιαστικά ως περιφερειακή οδός και καταλήγει στο ναύσταθμο

Σαλαμίνας, όπου μέσω του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Παλουκίων συνεχίζει την χερσαία

όδευση σε επίχωμα μέχρι και τη νήσο Αγίου Γεωργίου.

● Έπειτα το έργο συνεχίζει με το τεχνικό της υποθαλάσσιας σήραγγας, μήκους L=1,0km με έξοδο

στην περιοχή του Περάματος.

● Από αυτό το σημείο, η χάραξη κινείται από τον Α/Κ Περάματος εντός της περιοχής του

Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά μέχρι την υφιστάμενη λεωφόρο Σχιστού Σκαραμαγκά, με την

οποία συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ).

Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID: 60acdbabe910c255f9716528 στις 19/07/21 12:14

3

Σημειώνεται ότι ο οριστικός και τελικός σχεδιασμός του έργου θα είναι αυτός που θα προκύψει

μετά την έγκριση της ΜΠΕ και, αφού ενσωματωθούν σε αυτόν όλα τα μέτρα, οι όροι και οι

προϋποθέσεις που θα τεθούν από την Αρμόδια Αρχή για την κατασκευή και λειτουργία του.

Ο σχεδιασμός του Έργου που περιγράφεται στην υποβληθείσα ΜΠΕ, πέραν της κατασκευής της

περιμετρικής οδού που αναφέρθηκε, έχει λάβει υπόψη του και πολλές άλλες ανάγκες ενίσχυσης

υφιστάμενων υποδομών στο νησί της Σαλαμίνας, όπως:

● Η βελτίωση της οδού πρόσβασης στο ανοικτό Ευριπίδειο Θέατρο και την εκκλησία της Παναγίας

της Ελευθερώτριας, με επέκταση και του χώρου των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης

● Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας της οδού Παλούκια-Αμπελάκια-Σελήνια, αλλά και της οδού

Ζωοδόχου Πηγής.

Στη βόρεια προέκταση της οδού Ζωοδόχου Πηγής, διαμορφώνεται εγκατάσταση σταθμού

λεωφορείων που θα εξυπηρετεί και τη μετεπιβίβαση μεταξύ των αστικών και υπεραστικών

λεωφορείων, ενισχύοντας έτσι τη δυνατότητα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του νησιού.

Στην περιοχή χωροθέτησης του ΑΚ Παλουκίων, πριν από την είσοδο της υποθαλάσσιας σήραγγας

(στην κατεύθυνση προς Σχιστό), προβλέπεται η κατασκευή νέου κρηπιδώματος για την

εξυπηρέτηση των Ε/Γ-Ο/Γ ανοικτού τύπου που δρομολογούνται στη γραμμή Περάματος-

Σαλαμίνας, καθώς και η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης οχημάτων, για μετεπιβίβαση σε

μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ, κατασκευές που θα αποσυμφορήσουν την υφιστάμενη περιοχή του

πορθμείου.

Η μελέτη, η κατασκευή και η χρηματοδότηση των ως άνω έργων θα περιλαμβάνονται στο

αντικείμενο του Βασικού Σχεδιασμού της Σύμβασης Παραχώρησης και συνεπώς η ολοκλήρωσή

τους θα προκύψει με τη συνολική υλοποίηση του Έργου.

Για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών στην εκπόνηση

κυκλοφοριακής μελέτης στην περιοχή του Έργου, υπογράφτηκε (από 30-07-2020) Σύμβαση

συμβούλου, προκειμένου να γίνει, μεταξύ άλλων, και εκτίμηση της γενόμενης (παράγωγης)

κυκλοφορίας από τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα. Τα αποτελέσματα της κυκλοφοριακής

αυτής μελέτης λήφθηκαν υπόψη και αξιολογήθηκαν ανάλογα στην ως άνω ΜΠΕ.

Σε ό,τι αφορά τις μελέτες των σηράγγων, αυτές (όπως και όλες οι οριστικές μελέτες των τεχνικών

κλπ) θα εκπονηθούν από τον Ανάδοχο του Έργου, ο οποίος, λόγω της Σύμβασης Παραχώρησης,

θα έχει και την ευθύνη για την μελέτη και την κατασκευή του Έργου.

Διανομή μέσω 'ΙΡΙΔΑ' με UID: 60acdbabe910c255f9716528 στις 19/07/21 12:14

4

Οι απαιτήσεις ασφάλειας του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) 230/2007 «Προσαρμογή της

Ελληνικής Νομοθεσίας στην Οδηγία 2004/54/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του

Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004, σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας για τις

σήραγγες του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου», θα ληφθούν ανάλογα υπόψη.

Σε ό,τι αφορά τα ανταποδοτικά τέλη του Δήμου Σαλαμίνας από τα έσοδα του Έργου

Παραχώρησης, προκειμένου να εξεταστεί η αναπλήρωση των εσόδων του Δήμου από το

εισπρατόμενο τέλος από τους ναύλους των πλοίων του Πορθμείου Περάματος, αναμένεται η

παροχή στοιχείων για τα ήδη εισπρατόμενα έσοδα του των τελευταίων ετών, έτσι ώστε να

ληφθούν αυτά ανάλογα υπόψη στο χρηματοοικονομικό μοντέλο του Έργου, το οποίο θα

διαμορφωθεί στο πλαίσιο του Διαγωνισμού του που είναι ήδη σε εξέλιξη.

Η διπλή οδική ζεύξη Σαλαμίνας έχει αποκλειστεί ρητά και κατηγορηματικά με βάση το Ν.

4277/2014 «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής και άλλες διατάξεις» ΦΕΚ Α’ 156. Στο

παράρτημα XIV και συγκεκριμένα στο άρθρο 30 αυτού αναφέρεται ρητά ότι η έγκριση αφορά

μόνο την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνα με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο

Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος και με αποκλεισμό επεκτασιμότητας στην

κατεύθυνση διπλής ζεύξης προς Μέγαρα.

Εσωτερική διανομή:

Ιδιαίτερο Γραφείο Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών

Ο Υπουργός

Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής


Δήλωση του Γ. Ραγκούση, Βουλευτή Β Πειραιά, για την απάντηση του Υπουργού, κ. Καραμανλή

Να μην αφήσουμε το όνειρο της ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας να μετατραπεί σε εφιάλτη για τους χιλιάδες κατοίκους της.

Η με Αρ. Πρωτ: 194348/16/07/2021  απάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, κ. Κ.Α. Καραμανλή, στην από 14/5/2021 κατατεθείσα αναφορά μας με θέμα «Να εκπονηθούν μελέτες, να ενισχυθεί το νησί της Σαλαμίνας οικονομικά, να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές και να υποστηριχθούν οι εργαζόμενοι ενόψει του έργου της ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας, ζητά από την κυβέρνηση ο Δήμος», σπέρνει την απογοήτευση ακόμα και στους πιο φανατικούς οπαδούς της κυβέρνησης.

Παρά τη ρητή αναφορά συγκεκριμένων, αναγκαίων δεσμεύσεων που έθεσε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Σαλαμίνας, οι οποίες προκύπτουν από την κατατεθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ο κ. Υπουργός περί άλλα τυρβάζει.

Καμία δέσμευση για ένταξη έργων, καμία απάντηση για την ανάγκη νέου συγκοινωνιακού σχεδιασμού όλου του νησιού, πολλά «θα» και επί της ουσίας περιμένετε στο…ακουστικό σας!

Για τα ανταποδοτικά του Δήμου «θα δούμε», όσο για το μέλλον των εργαζόμενων στις Κοινοπραξίες ούτε μία αναφορά!

Το λόγο για ένα βιώσιμο μέλλον της Σαλαμίνας μας, έχουν πλέον οι πολίτες του νησιού, οι κάθε είδους συλλογικότητες.

 

Συνημμένα: η Αναφορά στη Βουλή και η απάντηση του Υπουργείου ​



Γιάννης Ραγκούσης
Βουλευτής Β' Πειραιά
K.E. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ 
Διεύθυνση: Πέτρου Ράλλη 238, Νίκαια, ΤΚ 18450
Τηλ. 210-4929349 / 6940271612 / 6974841961
Ιστοχώρος: www.ragkousis.gr
Facebook, Twitter: Giannis Ragkousis 

Σχόλια