Με όρους το «ναι» από τον Δήμο Σαλαμίνας για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος

Οκτώ προϋποθέσεις αποφάσισε ομόφωνα να θέσει το ΔημοτικόΣυμβούλιο προκειμένου να αποδεχτεί το έργο. ● Στη Βουλή το θέμα από ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25.

Θυμίζουμε ότι η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος είναι ένα υπό μελέτη έργο που αφορά την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον Σαρωνικό κόλπο μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρου. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 350 εκατ. ευρώ και ο χρόνος κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 5 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης. Τον Μάρτιο του 2021 ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Σ
υντήρηση και Εκμετάλλευση του Εργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».Οκτώ προϋποθέσεις-όρους θέτει ο Δήμος Σαλαμίνας για να συμφωνήσει στο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας, όπως αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Στην εισήγησή του ο δήμαρχος Γιώργος Παναγόπουλος τόνισε ότι «θα πρέπει να επιμείνουμε στο ότι η Σαλαμίνα χρειάζεται για να δεχθεί αυτό το έργο αφενός την ενίσχυση των υποδομών και αφετέρου ουσιαστική κατάρτιση κυρίως ενός συγκοινωνιακού σχεδιασμού».

Οι 8 όροι που θέτει ο Δήμος Σαλαμίνας προκειμένου να αποδεχτεί το έργο είναι:

1. Να ενισχυθούν οι υποδομές στο νησί.

2. Να πραγματοποιηθεί ουσιαστική κατάρτιση συγκοινωνιακού σχεδιασμού.

3. Να εκπονηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων από την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου που θα επέλθει με τη λειτουργία του έργου της ζεύξης στις λεωφόρους κυκλοφορίας του νησιού.

4. Εκπόνηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Μελέτης σχετικής με όσα αναφέρει το Π.Δ. 230/2007 περί σηράγγων κ.λπ.

5. Ο Δήμος Σαλαμίνας να εισπράττει ανταποδοτικά τέλη από τη λειτουργία της ενδεχόμενης ζεύξης έναντι αυτών που μέχρι τώρα εισέπραττε το Λιμενικό Ταμείο αναλόγου ποσού από τη διέλευση των φέρι-μπόουτ.

6. Αμεση εκπόνηση μελέτης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις αναγκαίες παρεμβάσεις-υποδομές που απαιτούνται προκειμένου να μην υποβαθμιστεί η ποιότητα της καθημερινότητας των κατοίκων του νησιού λόγω της τεράστιας αύξησης των μόνιμων κατοίκων που θα επέλθει μετά τη λειτουργία της ζεύξης. Θα πρέπει να υπάρξει ένας βιώσιμος χωροταξικός, πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός.

7. Κυρίως: Πριν από την έναρξη της κατασκευής του έργου της ζεύξης να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τις αναγκαίες υποδομές και παράλληλα να έχει γίνει και η ένταξή τους σε περιφερειακό, εθνικό ή άλλο ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα.

8. Να ληφθεί μέριμνα για τους εργαζόμενους στις Κοινοπραξίες των φέρι μπόουτ (δηλαδή να υπάρχει δέσμευση στη συντήρηση και λειτουργία της ζεύξης από τη Σαλαμίνα έως τη λεωφ. Σχιστού).

Το θέμα έφεραν στη Βουλή προς τους αρμόδιους υπουργούς η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη και η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα.

 

Σχόλια