Άναψε το σήμα της Ολυμπιακής στο Ελληνικό μετά από 20 χρόνια

Μετά από 20 περίπου χρόνια φωταγωγήθηκε ξανά το παλαιό σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας που βρίσκεται στη συμβολή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την Μαρίνου Γερουλάνου.

Την πρωτοβουλία ανέλαβε ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης, διοργανώνοντας το βράδυ της Τετάρτης ειδική εκδήλωση για τη φωταγώγηση του σήματος. Το παρών στην τελετή έδωσαν εκατοντάδες πολίτες, εκπρόσωποι του Δήμου και της αεροπορικής εταιρείας καθώς και πιλότοι και αεροσυνοδοί ντυμένοι με τις ρέτρο στολές της Ολυμπιακής.

Το σήμα της Ολυμπιακής αποτελεί ένα σήμα κατατεθέν της περιοχής ωστόσο με τα χρόνια, τις εξελίξεις στις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τη μεταφορά του Διεθνούς Αερολιμένα έσβησε και αφέθηκε στην τύχη του.

Είκοσι χρόνια μετά δρομολογήθηκαν οι εργασίες συντήρησης του ούτως ώστε να λάμψει ξανά και να θυμίσει την ιστορία του.

«Το σήμα της Ολυμπιακής αποτελεί ένα τοπόσημο όχι μόνο για την πόλη μας αλλά και για ολόκληρη την Αθήνα, καθώς αποτελεί από το 1973 έως και σήμερα σημείο αναφοράς για τους πολίτες ολόκληρης της Αθήνας.

Η γενιά των σαραντάρηδων, στην οποία ανήκω και εγώ, έχει να διηγηθεί πολλά γεγονότα και περιστατικά με αναφορά στο σήμα της Ολυμπιακής. Τότε που δεν είχαμε κινητά και “facebook» και δίναμε ραντεβού τα Σαββατοκύριακα στο “Σήμα”.


H φωταγώγηση του σήματος θα μας θυμίσει μνήμες μιας παλαιότερης εποχής. Μιας εποχής στα θετικά στοιχεία της οποίας, θα πρέπει να ξαναγυρίσει η Ελλάδα» δήλωσε μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος.

olympic 2  

ολυμπιακή  

Η ιστορία του σήματος
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, μετά την επέκταση του Αεροδρομίου του Ελληνικού προς Ανατολάς (μέσω του κτιρίου Saarinen που εξυπηρετούσε αποκλειστικά τις ξένες αεροπορικές εταιρείες) εισηγήθηκε το 1969 προς τα στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, να δημιουργηθεί και να τοποθετηθεί σε καίριο σημείο (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου), το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία του και να διευρύνει το μερίδιό της στην αγορά, ως αερομεταφορέα.
© image/jpeg
Έτσι, το 1970, οι υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας, προχώρησαν στην πραγματοποίηση μελέτης, αναζήτηση χώρου και στη συνέχεια, σε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή του σήματος.

Η εντολή δόθηκε από τον Κωνσταντίνο Κονιαλίδη, πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας και έμπιστο στέλεχος του Αριστοτέλη Ωνάση, στον κατασκευαστή, κ. Βότση.

H κατασκευή της επιγραφής ξεκίνησε το 1973 και ολοκληρώθηκε μετά από λίγους μήνες, με την υποβοήθηση ξύλινης σκαλωσιάς και τη βοήθεια ειδικού γερανού, που χορηγήθηκε από την Ολυμπιακή Αεροπορία για την ανάρτηση της σιδηροκατασκευής (ιδιαίτερα μεγάλη κατασκευή για την εποχή εκείνη).

Η σφαίρα είναι διαμέτρου 10 μέτρων ενώ το συνολικό ύψος της ανέρχεται στα 26 μέτρα. Το συνολικό βάρος της είναι 11,5 τόνοι. Ο πρώτος σχεδιασμός της απεικόνιζε αεροσκάφη, την ονομασία Olympic Airways και ανέφερε τις πέντε ηπείρους, ότι είναι δηλαδή εταιρεία των πέντε ηπείρων.

Η κατασκευή κόστισε 980.000 δραχμές, ποσό υπέρογκο, για την εποχή.

Το 2003, το σήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για 3η συνεχή φορά, δέχεται παρέμβαση και από Olympic Airways έγινε Olympic Airlines.

Σχόλια