Η πορεία της αυτοκαταστροφής

Η σύνδεση   της  Σαλαμίνας  με  το  Πέραμα αποτελούσε    ένα  διακαή   πόθο   των  κατοίκων  του  νησιού   εδώ  και  χρονιά και  παράλληλα  όνειρο   δεκαετιών  Η  γέφυρα  σχεδιάζεται  και  συζητείται  επί  μακρόν  .Την  δεκαετία     1950   επισκέπτεται  το  νησί  ο Καραμανλής  και  οι  κάτοικοι  του  ζητούν  την σύνδεση  του  νησιού  με  τo  Πέραμα   . Στα  τέλη  της  δεκαετίας  του  70   έχουμε  ανατροπή  των  ιδεολογικών  και  περιβαλλοντολογικών  αναζητήσεων.   Κάτοικοι  του νησιού επισκέπτονται  τον  υπουργό  δημοσίων  έργων  και  του  επισημαίνουν  τις   καταστροφικές  συνέπειες  που  θα είχε για   το  νησί μας  η   ζεύξη .Το  1984  στο  πρώτο  συνέδριο  που  πραγματοποιείται  από   το  ΠΑΣΟΚ  στο  νησί   μετά  από  έντονες  διαμάχες των  τοπικών  στελεχών  του  αποφασίζετε  να  γίνει  δημοψήφισμα  για  την  ζεύξη .  Προς  το  τέλος  της  δεκαετίας  του  80  ο  Λογοθέτης  τότε  δήμαρχος  Νίκαιας  με  την  στήριξη   της  ΟΕΕΣΣ    η  οποία  είχε  ταχτεί  υπέρ  της  γέφυρας εξασφαλίζει  500.000.000.  ελληνικές  δραχμές  και  έτσι  έχουμε  την  πρώτη τεχνοοικονομική  μελέτη  για  την  κατασκευή  της  γέφυρας .
 Το  92  ο  υπουργός  δημοσίων  έργων  ρωτά  την  τότε   τοπική  αυτοδιοίκηση  για  την  ζεύξη Περάματος    -  Σαλαμίνας  η  απάντηση  γνωστή  ,χωρίς υποδομές . Η  καταστροφή   του  νησιού   είναι  το  μόνο  βέβαιο.  Το  όλο  θέμα αναζωπυρώνετε  όταν  υπουργός  ΥΠΕΧΩΔΕ  αναλαμβάνει  ο Λαλιώτης .Αρχικά   μιλούσαν   για  γέφυρα   τώρα  πλέον   προωθείται  η  κατασκευή   υποθαλάσσιας  σήραγγας . Η  διαμάχη  των  τοπικών  στελεχών  ήταν  έντονη  και  σαν  πυροσβέστης  η  πολιτική  θέση  του  δημοψηφίσματος  επεμβαίνει  και  αμβλύνει   τις  αντιθέσεις .  Το  όλο  θέμα  υποβόσκει  για  μια  δεκαετία  και  ξαφνικά  το 2012   ο  υπουργός  υποδομών μεταφορών   και  δικτύων  ανακοινώνει  το  έργο της  ζεύξης  και  ο  πρόεδρος  του  οργανισμού  για  το   ρυθμιστικό  σχέδιο  της  Αθηνάς    Πολύζος    διαφωνεί  και  παραιτείται.  Μετά  από   σχεδόν  ( 4)  τεσσάρων   συνεχόμενων  αναβολών  το  κράτος  είναι  έτοιμο  να  διεξάγει  την  δημοπράτηση  του  έργου  με  παραχώρηση . Και  εδώ  μπαίνει    το μεγάλο  ερώτημα , ποιες  υποδομές  δημιούργησε  η  πολιτεία  τις  προηγούμενες  δεκαετίες  ; Καμία  , γιατί  απλά  η  πολιτεία  ήθελε  και  θέλει  ένα  πλωτό  διάδρομο  για  την  παράκαμψη  Αθηνών – Κορίνθου  .Η  υποβαθμισμένη  και  ξεχασμένη Σαλαμίνα  με  την  αυθαίρετη  δόμηση   με  κάθε  μορφής  ρυπάνσεις  και  οχλήσεις  είναι  ένας  ασθενής  με  βεβαρημένο  ιστορικό  .Το  νησί  μας  σε  σύγκριση  με  τα  άλλα  νησιά  του  Σαρωνικού  που  διατήρησαν το  νησιώτικο  τους  χρώμα  εξασφαλίζοντας  στις  επόμενες  γενιές ένα  πολιτισμένο  και  ανθρώπινο  περιβάλλον βασίστηκε  σε  μια  στρεβλή  ανάπτυξη  περιμένοντας  την  διπλή  ζεύξη  για  να  ολοκληρωθεί  η κατάρρευση  του  . Η ιστορία της προσπάθειας  να  πραγματοποιηθεί   η  ζεύξη του  νησιού μας     με  την  στεριά  και  την  μετατροπή  του  από  νησί   σε  χερσόνησο   είναι   συνάμα και η ιστορία της υποταγής  του  νησιού  μας  στην  αυτοκατάργηση  του. 

Φουρίκης   Νίκος

Σχόλια

  1. ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΦΟΥΡΙΚΗ ΠΕΣΤΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ.
    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.
    ΣΚΑΤΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΟΥ ΛΕΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν θα υπάρξει ούτε κατάρρευση ούτε αυτοκατάργηση αλλά ολοκληρωτική αυτοκαταστροφή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Nίκο πολύ καλή η αναδρομή στο ιστορικό της ζεύξης και εύστοχη η τοποθέτηση σου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου