S.O.S Η Σαλαμίνα ενώνεται με το Πέραμα

Περιβαλλοντική αναβάθμιση σε μια επιβαρημένη περιοχή της Αττικής αλλά και διευκόλυνση για τους οδηγούς υπόσχεται η ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η ζεύξη θα εκτείνεται σε 11,7 χιλιόμετρα, τα 1.150 μ. υποθαλάσσια σήραγγα και τα υπόλοιπα δρόμος, που θα παρακάμπτει το Πέραμα για να καταλήξει με σύνδεση στην Αττική Οδό, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο τους αυτοκινητιστές που κατευθύνονται προς την Πελοπόννησο.


«Αν δούμε το έργο από περιβαλλοντική σκοπιά, αποτελεί απείρως καλύτερη λύση από την υφιστάμενη», δηλώνει στη Real planet o υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης. «Τόσα χρόνια το Πέραμα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ. Από τη στιγμή που θα κατασκευαστεί η σήραγγα, ο χρόνος μετακίνησης θα υποτριπλασιαστεί, το κόστος θα μειωθεί στα 2/5, ενώ η ποιότητα ζωής στο Πέραμα θα βελτιωθεί σημαντικά», υποστηρίζει.
Ο κόμβος του Περάματος εξυπηρετεί τη μεγαλύτερη γραμμή οχημάτων στην Ελλάδα, σημειώνει το υπουργείο. Υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση, περισσότερα από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα περνούν από την περιοχή για να επιβιβαστούν στα φέριμποτ με προορισμό τη Σαλαμίνα, ενώ εξυπηρετούνται και 2 εκατομμύρια πεζοί. Ο δρόμος που έχει σχεδιαστεί συμπληρωματικά της υποθαλάσσιας σήραγγας προβλέπεται να είναι περιμετρικός και να παρακάμπτει το Πέραμα αλλά και την πόλη της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με το σχέδιο, θα ξεκινά λίγο πιο έξω από το Πέραμα, κοντά στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού, και θα βγαίνει στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου, απ’ όπου θα καταλήγει στα όρια του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας.
Μια παλιά ιστορία
Η συζήτηση για τη ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας ξεκίνησε το 1993, αλλά δεν προχώρησε έκτοτε. Σήμερα οι μελέτες έχουν επικαιροποιηθεί και ολοκληρωθεί και, όπως διαβεβαιώνει το υπουργείο Υποδομών, πρόκειται να βγουν σε διαβούλευση το πρώτο εξάμηνο του 2012, έτσι ώστε μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς το έργο να έχει δημοπρατηθεί. Υπολογίζεται ότι το κόστος κατασκευής της σήραγγας ανέρχεται γύρω στα 300-350 εκατομμύρια ευρώ και θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι θα αποσβεστεί σε 15 χρόνια.
«Το ζητούμενο είναι να συμπεριληφθεί στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα και την Αττική», τονίζει ο Γ. Μαγκριώτης. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, θα του έδινε και το «πράσινο φως», εφόσον θα ξεπερνούσε ευκολότερα πιθανές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και άλλα αντίστοιχα εμπόδια.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας Γιάννης Πολύζος, πάντως, δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις απόψεις του υπουργείου: «Τη στιγμή που το υπουργείο Υποδομών προχωρά στην αναβάθμιση της Αττικής Οδού, καθώς και του παλιού εθνικού δρόμου που περνά από το Χαϊδάρι, τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, η κατασκευή της ζεύξης αποτελεί υπερσχεδιασμό». Συμπληρώνει, ωστόσο, ότι «όλα είναι ανοιχτά από τη στιγμή που δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία του νέου ρυθμιστικού», το οποίο έχει βγει ήδη σε διαβούλευση.
Οι δήμοι
Και σε επίπεδο δήμων, εξάλλου, οι απόψεις διίστανται σχετικά με τη χρησιμότητα του έργου. Ο μεν δήμαρχος Περάματος Παντελής Ζουμπούλης θεωρεί ότι η ζεύξη θα αναβαθμίσει τον επιβαρημένο με πολλαπλά περιβαλλοντικά προβλήματα δήμο του και ταυτόχρονα θα τον ενισχύσει οικονομικά, καθώς τα έσοδα από τα διόδια θα καταλήγουν, πλέον, στον δικό του «κουμπαρά»: «Μέχρι σήμερα, αναλογούσαν στον δήμο Περάματος 10 λεπτά ανταποδοτικά τέλη ανά εισιτήριο πλοίου, όμως ουδέποτε μας αποδόθηκαν. Με την εκμετάλλευση των διοδίων, ο δήμος μας θα έχει ένα πολύ καλό έσοδο».
Ο δήμαρχος Σαλαμίνας Γιάννης Τσαβαρής, από την άλλη, διαμαρτύρεται έντονα καθώς, όπως αναφέρει, οι ιθύνοντες «δεν είχαν καν τη δέουσα ευαισθησία» να τον ενημερώσουν σχετικά. Θεωρεί την κατασκευή της ζεύξης καταστροφική για το περιβάλλον του νησιού του, σε μια περίοδο μάλιστα που εκκρεμούν άλλα σοβαρά περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως το δίκτυο λυμάτων, το σχέδιο πόλης κ.λπ. «Η Σαλαμίνα δεν πρέπει να γίνει αυτοκινητόδρομος, δεν μπορούν να κάνουν το νησί μας στεριά», λέει χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθαρίζει ότι, ως δήμαρχος, δεν μπορεί να πάρει τέτοια απόφαση, γι’ αυτό και θα θέσει το ζήτημα σε δημοψήφισμα.
«Στη Σαλαμίνα θα πηγαίνει ο ίδιος αριθμός αυτοκινήτων», απαντά ο υφυπουργός Υποδομών. «Αν, τώρα, ο δήμαρχος αποφασίσει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα από την πόλη του, καλώς να το κάνει, όμως εφόσον πηγαίνουν στο νησί, γιατί να μη βελτιωθεί η κατάσταση;», διερωτάται.

 

Σχόλια

  1. Η γέφυρα θα καταστρέψει ότι καλό έχει απομείνει στο νησί .Όλοι πρέπει να αντιδράσουμε σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα .Κουλουριώτες ήρθε η ώρα να ξεσηκωθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΆΒΟΥΛΩΝ

    Σύσσωμη η αντιπολίτευση, σήμερα ημέρα γιορτής και αδελφοσύνης απαλλοτρίωσε τα ήθη που διέπουν οι κοινωνικοί κανόνες και προέβησαν σε προσβλητική στάση αντίδρασης με το να μην παρευρεθούν στο κάλεσμα της μεγαλύτερης εθνικής και εκκλησιαστικής γιορτής που την τιμά όλο το έθνος. Ανίκανη να αντιμετωπίσει μια μαχόμενη δημοτική αρχή με όραμα, ικανότητα και δημιουργικότητα, μια δημοτική αρχή με σχέδιο και στρατηγικές για την αναπτυξιακή πορεία του τόπου, μια δημοτική αρχή που μόνο έργο θα αφήσει στον τόπο και στενοχώρια σε αυτούς που καταφεύγουν σε κραυγάσματα ανώριμων δημαγωγών.
    Ανίσχυρη να υποδείξει σοβαρότητα και υπεύθυνη στάση στις ανάγκες των περιστάσεων, αφού απασχολείται με ατυχή περιστατικά μικροπρέπειας (κουτσομπολιά) για να ενισχύσει την ανύπαρκτη θέση της στα δημοτικά δρώμενα. Θεωρούν ως αναγκαία και ικανή την αδιάλλακτη και ρηχή πολιτική και αναφωνούν ως θέματα υπεροχής και κοινωνικής απαίτησης την υποβάθμιση του Δημάρχου και της Δημοτικής αρχής για γεγονότα προσωπικά και ανυπόστατα που μόνο η φαντασίωση τους δημιουργεί, αφού δεν έχουν να κάνουν ούτε με το δήμο, ούτε με το έργο του, αλλά την προσωπική του ζωή που την έχουν αναγάγει σε σήριαλ αφρικάνικης προέλευσης για να λασπολογούν, μήπως και κερδίσουν τις εντυπώσεις, από τις ζημιογόνες πολιτικές που προτάσσουν. Σκηνές άσκοπης και αδικαιολόγητης σημασιολογικής αξίας και εφιαλτικού ξεπεσμού πάντα εις βάρος τους ξεδιπλώνονται, αφού πανικόβλητοι έχουν καταληφθεί από παράνοια, καταστρέφοντας κάθε εποικοδομητικό για τον τόπο. Ζουν εκτός πραγματικότητας, σε κατάσταση σοκ, όταν δεν έχουν λόγο και θέσεις που να αναγνωρίζονται στην κοινωνία για την βελτίωση των συνθηκών ανάπτυξης. Γκρεμίζουν κάθε τι που η συλλογικότητα επιτάσσει για να φανούν ως διαφορετικοί - χωρίς όμως δυνατότητα αντιμετώπισης των γεγονότων και των έργων - που πρόδηλα είναι έξω από τις δράσεις και τις ανάγκες που σήμερα θέλει ο τόπος, και δυστυχώς άλλα αποδεικνύουν.
    Είναι κυριολεκτικά φοβισμένοι από το έργο που η δημοτική αρχή παρουσιάζει και την δυναμική πορεία που έχει χαράξει, μαινόμενοι παρατηρητές, ανήμποροι να συμβάλλουν στη δημιουργικότητα και την αναβάθμιση του τόπου.
    Ξεπερνούν τις κόκκινες γραμμές της προσωπικής ζωής του Δημάρχου, νομίζοντας ότι με πνιγηρούς εκβιασμούς θα κερδίσουν το σεβασμό και την εκτίμηση των Σαλαμινίων. Σενάριο, χωρίς αναισθητικό αντιφατικής τραγωδίας που θα τους βουλιάξει στον καιάδα η ίδια τακτική τους από τα αθέμιτα μέσα που χρησιμοποιούν.

    Παρακαλώ να αναρτηθεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα πρώτα μαθήματα που διδαξε ο Γκέμπελς ηταν :
    ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ ΔΕΝ ΜΕΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΣΧΟΙΝΙ
    ΠΑΡΤΕ ΤΟΝ ΑΝΗΘΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΑΝΘΙΑ ΤΡΑΒΑΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΙΟΤΑΚΙΑ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΛΟΥΡΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρε 07:11 για ποιά αντιπολίτευση μιλάς; μήπως του Κερατσινίου;
    γιατί εγώ και στην εκκλησία και στην κατάθεση στεφανιών είδα αρκετούς της αντιπολίτευσης Σοφράς, Νάννου, Μακρής, Αλαϊσκας, Αντωνίου, Μπακαούκας κ.α. να είναι παρόντες. Μήπως πάσχεις από Τσαβαρομυωπία; Μόνο στεφάνια δεν κατέθεσαν, προφανώς διότι ο Δήμαρχος τους θεωρεί ανάξιους αυτούς που αντιπροσωπεύουν το 70% του Σαλαμινιακού λαού, ενώ αντίθετα θεωρεί την ομάδα του ως την μόνη εξουσία του τόπου. Γιαυτό και κάθε δημοτικός του σύμβουλος κατέθετε και από ένα στεφάνι. 7 τον αριθμό.
    Τι και ποιόν εκπροσωπούσαν όλοι αυτοί μπορείς να μου πείς; Κανέναν. Απλά, η έπαρση και η αλαζονία τους έχει μεταμορφώσει σε εξουσιαστές, και προσπαθούνε να επιδεικνύονται σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται μετατρέποντας την κάθε επίσημη και μη εκδήλωση σε ψηφοθηρικό παζάρι.Και νάτανε μόνο αυτό; Όλοι αυτοί προηγηθήκανε όλων των άλλων καταθέσεων στεφανιών.
    Βλέπεις είναι η αφρόκρεμα!!!! της κοινωνίας.
    Μα τι νομίζουν επιτέλους ότι είναι, ο Σαρκοζί και η Μέρκελ;
    Αυτά φίλε μου είναι καραγκιοζιλίκια και φανερώνουν το επίπεδο των ανθρώπων που άρχουν σήμερα του νησιού. Επίπεδο κάτω του μηδενός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζεύξη εδώ κ τώρα με απαίτηση προς την κατασκευάστρια εταιρία 3-4 έργων υποδομής κ ανάπτυξης χωρίς καμία δική μας συμμετοχή αφού δεν έχουμε αξία εμείς να τα φτιάξουμε ας τα απαιτήσουμε τουλάχιστον ας το δούμε σαν μια χρυσή ευκαιρία μην την κλοτσησουμε αν είναι να διαθέσουν 350 εκ ευρώ τι είναι για αυτούς να δώσουν αλλά 50 εκ ευρώ ;;;; Λέτε να φτωχυνουν ;;;;;; Ας αρπαξουμε την ευκαιρία να αλλάξουμε το νησί τώρα είναι η ευκαιρία αλλιώς όλοι μαζί πάμε για πόλεμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"
    "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"
    "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"
    "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"
    "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"
    "ΠΡΩΤΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΛΟΥ
    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΔΟΣΕΙ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
    ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟ
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΞΩ Ο ΞΕΝΟΣ
    ΞΕΝΟΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΞΕΝΟΣ
    Ο ΞΕΝΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΓΕΛΑΣΕ ΠΟΛΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου