ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ. κ. Υπουργούς:
-Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
- Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Σοβαρά οικονομικά, αναπτυξιακά, και κοινωνικά προβλήματα για τους κατοίκους και εργαζόμενους των ευρύτερων περιοχών Παλούκια - Πέραμα, εξ`αιτίας των υπέρμετρων ναύλων και των συνθηκών μεταφοράς στο πορθμείο Παλούκια-Πέραμα.
Χιλιάδες εργαζόμενοι αλλά και κάτοικοι των ευρύτερων περιοχών χρησιμοποιούν καθημερινά την πορθμειακή γραμμή για μετάβαση στο χώρο δουλειάς και άλλες ενασχολήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ, το 2009 μεταφέρθηκαν από τηνπορθμειακή γραμμή Παλούκια – Πέραμα 8.773.709 επιβάτες. Πρόκειται ουσιαστικά για μια «αστική» συγκοινωνία που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες(στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι) για τη μετάβαση τους στο χώρο δουλειάς και επιστροφής στα σπίτια τους.
Το κόστος των εισιτηρίων όμως είναι δυσβάσταχτο, ιδιαίτερα σε μια εποχή που οι μισθοί των εργαζομένων περικόπτονται και συμπιέζονται. Ενδεικτικά ένας (καθημερινά εργαζόμενος) επιβάτης με δίκυκλο πληρώνει το λιγότερο 80€ το μήνα, ενώ για τη μεταφορά με αυτοκίνητο το κόστος εκτοξεύεται στα 300€ και παραπάνω.
Επίσης οι συνθήκες μεταφοράς παραμένουν στα επίπεδα τριτοκοσμικής χώρας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω έλλειψης κενών θέσεων στα λιμάνια, ανυπαρξία ανελκυστήρων για ΑΜΕΑ – ηλικιωμένους κ.λ.π.
Επειδή οι δύο κοινοπραξίες(¨κοινοπραξία επιβατοχηματαγωγών Σαλαμίνος¨ και ¨κοινοπραξίαεπιβατοχηματαγωγών Αγ. Νικόλαος¨) κινούνται στη λογική της υπέρμετρης κερδοσκοπικής επιβολής ναύλων, εκμεταλλευόμενες την ανυπαρξία εναλλακτικού τρόπου μετάβασης.
Επειδή είναι αδιανόητο να καταβάλλεται αυτό το υπερβολικό ναύλο από κατοίκους-εργαζόμενους και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑΜΕΑ, άνεργους, φοιτητές, μαθητές, στρατεύσιμους κ.α), προκειμένου να μεταβαίνουν καθημερινά στις εργασίες τους.
1. Τι μέτρα θα πάρουν, ώστε να μειωθεί το υπερβολικά ναύλο που εισπράττουν στο πορθμείο Παλούκια – Πέραμα οι δύο κοινοπραξίες;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προχωρήσουν, ώστε να καθιερωθεί μηνιαία κάρτα με έκπτωση 30% για επιβάτη και όχημα, στο ναύλο του πορθμείου για τους καθημερινούς επιβάτες, όπως συμβαίνει σε όλες τις «αστικές» συγκοινωνίες; Σε ποιες εκπτώσεις θα προχωρήσουν για τις ευπαθείς ομάδες π.χ Ανέργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, μαθητές, στρατεύσιμους κ.α ;
3. Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες μεταφοράς; Προτίθενται να προχωρήσουν σε εναλλακτικούς τρόπους μετάβασης των επιβατών στο πορθμείο Πέραμα – Παλούκια, ώστε οι επιβάτες να μην πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης των δύο κοινοπραξιών;
Ο ερωτών βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Αξιότιμε κ. Λαφαζάνη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλήθεια είναι ότι,πολλοί λίγοι ή
κανένας, δεν έχει λάβει γνώση των
οικονομικών στοιχείων των δύο αυτών
Κοινοπραξιών των Φέρυ-Μπώουτ.
Έτσι,θα γνωρίζαμε όλοι μας για τα
κέρδη ή υπέρ-κέρδη αυτών των Κοινο-
πραξιών.
Προφανώς,οι ιδιοκτήτες θα μας τα πα-
ρουσίαζαν "ίσια βάρκα,ίσια πανιά".
Γι'αυτό πιστεύω ότι,ο έλεγχος από
Ορκωτούς λογιστές,είναι πλέον επι-
βεβλημένος.
Τώρα,αντί για μειώσεις εισιτηρίων,
κάρτες απεριορίστων διαδρομών κ.λ.π
πιστεύω ότι,κάποιο ανταποδοτικό
τέλος πρός το Δήμο μας θάταν κάτι
πιο ρεαλιστικό και πιο δίκαιο.
Όσο για τους εναλλακτικούς τρόπους
μεταφοράς,νάστε σίγουροι και εσείς
και το κόμμα σας, ότι η "Ναυμαχία"
θα επαναληφθεί για άλλη μια φορά.
17 Δεκεμβρίου 2010 10:41 π.μ.
Το σωστό είναι"ίσα βάρκα,ίσα πανιά".
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι τίποτα άλλο, αλλά λέμε ότι είμα-
στε και νησιώτες.