ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

   

    Παρέμβαση Νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα στην εκδήλωση παρουσίασης μελέτης του Πανεπιστημίου Πειραιά για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

   

    Στην εκδήλωση παρουσίασης μελέτης που διενήργησε το Πανεπιστήμιο Πειραιά υπό την εποπτεία του καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Γκιζιάκη σχετικά με Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος παρέστη ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας.

    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, το Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού και η Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Επιχειρήσεων Ναυπήγησης και Επισκευής Πλοίων Πειραιά, ο κ. Μίχας έκανε την ακόλουθη παρέμβαση :

    «Κυρίες και κύριοι,

    Η διερεύνηση των αιτίων που τα πλοία δεν χρησιμοποιούν τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του ευρύτερου Πειραιά αποτελεί ένα ζήτημα κρίσιμο για τη ζωή στην πόλη μας, όπου οι Ναυτικές και Ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες έχουν ζωτική σημασία με πολύπλευρα και πολλαπλασιαστικά κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα. Με την επισήμανση αυτή χαιρετίζουμε την σημερινή παρουσίαση της μελέτης του Πανεπιστημίου Πειραιά.

    Χαιρετίζουμε επίσης τις πρόσφατες εξαγγελίες του Προέδρου και Διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη σε ζητήματα που για χρόνια απασχολούν τη Ζώνη και για τα οποία και η Νομαρχία Πειραιά έχει παρέμβει αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα υλοποίησής τους, όπως η χωροθέτηση ΝΑ.ΖΩ., η δημιουργία φορέα διαχείρισης και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.

    Τονίζουμε ιδιαίτερα την αναγκαιότητα της οικοδόμησης συναινετικών και όχι διχαστικών και πολωτικών διεργασιών με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι τελευταίες ενέργειες της ΟΛΠ Α.Ε., που βρίσκουν σύμφωνη και αρωγό τη Νομαρχία Πειραιά. Θεμελιώδης θέση μας είναι ότι όλοι, Πολιτεία, Επιχειρηματίες και Εργαζόμενοι πρέπει επί τέλους να επιδείξουν υψηλό αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας στο δρόμο για τον κοινό στόχο, που είναι η αναζωογόνηση της Ζώνης. Στη σημερινή εκδήλωση δεν γνωρίζουμε αν έχουν προσκληθεί οι φορείς των εργαζομένων καθώς σημαντικά συμπεράσματα της μελέτης, τους αφορούν και θα ήταν χρήσιμη η άποψή τους.

    Στα πλαίσια της αναπτυξιακής ανασυγκρότησης της χώρας πρέπει να εξεταστούν ολοκληρωμένα κλαδικά προγράμματα για την αναστροφή της πτωτικής πορείας του δευτερογενούς τομέα. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, που συγκροτείται από ένα σύνολο μεταποιητικών δραστηριοτήτων, έχει σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό, βαθιές ιστορικές ρίζες και πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής.

    Η πρωτοφανής κρίση που πλήττει τα τελευταία χρόνια τον κλάδο, απαιτεί άμεσα μέτρα επαναπροσανατολισμού, χωροθέτησης, δημιουργίας σύγχρονων υποδομών, διαχείρισης και προβολής των δραστηριοτήτων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Αυτό που πρέπει να τονιστεί εκ προοιμίου είναι ότι η ύφεση των δραστηριοτήτων της ΝΕΖ δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκομμένη από την ευρύτερη εθνική ναυπηγοεπισκευαστική πολιτική ούτε από τις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες όπως είναι κατεξοχήν τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Ναυπηγεία τα οποία προσφέρουν εργασία σε επιχειρήσεις της Ζώνης και αποτελούν επομένως και ως ένα βαθμό αιμοδότη των δραστηριοτήτων τους. Από την τύχη των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας δευτερευόντως θα εξαρτηθεί εν πολλοίς και η πορεία της ΝΕΖ.

    Σε ό,τι αφορά τη διερεύνηση των αιτιών για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ζώνη, προσωπικά πιστεύω ότι είναι λάθος να προσπαθούμε να μεταθέτουμε τις ευθύνες μόνο σε μία πλευρά. Πάντα πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι ευθύνες για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Ζώνη διαχέονται από πάνω προς τα κάτω και όχι από κάτω προς τα πάνω.

    Ξεκινούν πρώτα από την Πολιτεία που δεν έχει προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση στον ιστορικό και κρίσιμο για την εθνική οικονομία και την χώρα κλάδο της Ναυπηγοεπισκευής.

    Στη συνέχεια σημαντικό μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι ίδιοι οι Επιχειρηματίες που ναι μεν διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος των εργασιών σε σύγκριση με άλλες ανταγωνίστριες χώρες, αλλά είναι οι ίδιοι που υπογράφουν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Που ναι μεν διαμαρτύρονται για την απουσία της Πολιτείας είναι όμως εκείνοι που δεν εκσυγχρονίζουν τις μονάδες τους, δεν κάνουν πιο ελκυστικό το προϊόν τους, δεν προχωρούν ενδεχομένως σε αναγκαίες συγχωνεύσεις για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.

    Και φυσικά μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι ίδιοι Εργαζόμενοι, οι οποίοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που πρέπει να διασφαλίσουμε σήμερα είναι να υπάρχει εργασία. Και για να υπάρχει εργασία πρέπει να διασφαλιστεί ένα μίνιμουμ επίπεδο συνεννόησης, κάτι που δυστυχώς δεν συμβαίνει και στο οποίο δεν συμβάλλουν στο βαθμό που μπορούν.

    Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων, η Νομαρχία Πειραιά έχει επεξεργαστεί και έχει διατυπώσει προς την αρμόδια υπουργό σειρά μέτρων, που επιγραμματικά θα σας αναφέρω.

    1. Στις σημερινές συνθήκες είναι αναγκαία η διασφάλιση με τον σημερινό μικρό αριθμό ενσήμων των εργαζομένων στη Ναυπ/κή Ζώνη. Το μέτρο αυτό, πέραν της κοινωνικής του αναγκαιότητας, θα βοηθήσει, ώστε από τη σημερινή κρίση ο κλάδος να μην χάσει το ανθρώπινο δυναμικό του.

    2. Να καθοριστούν κοινά αποδεκτοί βασικοί άξονες του εργασιακού περιβάλλοντος (υπερωρίες, ασφάλιση, συνθήκες εργασίας, κλπ). Η ψυχή της Ζώνης είναι οι εργαζόμενοί της.

    3. Διασφάλιση των όρων υγιεινής και ασφάλειας των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών με εκσυγχρονισμό και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου και την καλλίτερη στελέχωση και εξοπλισμό των ελεγκτικών φορέων.

    4. Η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων με τη θέσπιση νέου αποτελεσματικού νόμου Μητρώου επιχειρήσεων

    5. Χωροθέτηση ΝΑ.ΖΩ. με αντιπροσωπευτικό φορέα διαχείρισης και εκσυγχρονισμό των υποδομών, με εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας περί Βιομηχανικών Επιχειρηματικών Περιοχών (Β.Ε.ΠΕ.).

    6. Στα πλαίσια εκσυγχρονισμού των υποδομών κρίσιμη θεωρείται η αγορά από την ΟΛΠ ΑΕ νέας πλωτής δεξαμενής, η χωρητικότητα της οποίας να καθοριστεί από τις τάσεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας.

    7. Η εκπόνηση Επιχειρησιακού Σχεδίου Ανασυγκρότησης της Ζώνης, από την ΟΛΠ ΑΕ., με βάση τις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή και ναυπηγική κοινότητα και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ζώνης.

    8. Δημιουργία Μόνιμου Παρατηρητηρίου Τάσεων και Εξελίξεων της Διεθνούς Αγοράς Ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

    9. Επαναλειτουργία των ναυπηγικών σχολών που αποτελεί κρίσιμο στόχο για το μέλλον των ναυπηγικών δραστηριοτήτων στη χώρα μας.

    10. Δημιουργία υποδομών και απόκτηση τεχνογνωσίας για την αξιοποίηση των ευκαιριών που προκύπτουν από τις σύγχρονες υποχρεώσεις της ναυτιλίας για την μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και τη χρησιμοποίηση υλικών και τεχνικών φιλικών προς το περιβάλλον.

    11. Να καταβληθεί προσπάθεια ώστε ο τομέας των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών να εξαιρεθεί της εφαρμογής του Κοινοτικού Κανονισμού που απαγορεύει την ενίσχυση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

    12. Ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, σχέδια και προτάσεις που μπορεί να χρηματοδοτηθούν από την Ε.Ε. αφού η καινοτομία εξαιρείται των απαγορεύσεων. Για τον σκοπό αυτό η Νομαρχία διατίθεται να απευθυνθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ώστε να εκπονήσει ειδική μελέτη.

    13. Αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας με την ίδρυση και λειτουργία παραρτήματος κατά τα πρότυπα λειτουργίας των ΚΕΠ ή των One Stop Shop. Σε αυτή την κατεύθυνση η Νομαρχία Πειραιά προτίθεται να συνδράμει έμπρακτα.

   

    14. Αντιμετώπιση οριστικά συγκεκριμένων ζητημάτων, όπως των αμμοβολών στην Κυνόσουρα και των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στη Σαλαμίνα. Εν προκειμένω, είναι αναγκαία η οριστικοποίηση και υλοποίηση των απαραίτητων όρων και προϋποθέσεων με σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά.
    15. Δημιουργία φορέα εγγυοδοσίας ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

    16. Θεσμοθέτηση πλαισίου διατάξεων για τη διασφάλιση της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων των πλοιοκτητών προς τις επιχειρήσεις Ζώνης και κατ’ επέκταση και τους εργαζόμενους.

    Θα κλείσω τον χαιρετισμό-παρέμβαση στη σημερινή εκδήλωση, με την επισήμανση πως όλα σχεδόν τα παραπάνω συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό στόχο, που είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών της Ζώνης. Αποτελεί ζωτικό στόχο, προς τον οποίο πρέπει όλοι να συστρατευτούμε, αναλαμβάνοντας καθένας - Πολιτεία, εργοδότες και εργαζόμενοι - τις ευθύνες, που του αναλογούν».

   

    Από το Γραφείο Τύπου

Σχόλια

  1. κ.Νομάρχα επιδή ΕΝ-αρχή-διον όφελος
    ενεργείται,γιατί δεν μας λέτε ξεκάθαρα πώς την θέλετε την Σαλαμίνα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (επειδή)
    διορθ. Συγνώμη για το λάθος,όλα τα άλλα ως έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "ΑΦΟΥ ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΟΥΛΗΣΩ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΩ ΜΙΑ CHINA TOWN ΣΤΗ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΝΤΕ ΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΔΕ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι Κινεζοι μας ανησυχουν η οι Αλβανοι που μπορει να τους δεις εξουσια στο δημο? Στην Σαλαμινα ολα μπορουν να συμβουν.Προς το παρον ας συνεχισουμε να αδειαζουμε τα σκατα στους δρομους οταν βρεχει,και τα κατουρα με τα πλυντηρια.Αυτο αλλως τε το κανουμε με μαεστρια και ζηλο. Κατα τα αλλα μας εφαγε η ευαισθησια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου