Εκτακτη ενημέρωση στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα

 Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής φέρνει την υπόθεση της ρύπανσης από το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με γραπτό αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο. Η συνεδρίαση θα γίνει την Τετάρτη 20/9/2017 στις 10.30 το πρωί, όπου η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος θα συνεδριάσει εκτάκτως.

Στη συνεδρίαση θα κληθούν προκειμένου να ενημερώσουν για το θέμα συναρμόδιοι φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, περιβαλλοντικές οργανώσεις και επιστήμονες.



Παναγιώτης Κουρουμπλής Π. Κουρουμπλής: «Δεν υπήρχε θαλασσοταραχή. Γίνεται έρευνα για τα αίτια»
Στο μεταξύ ο Π. Κουρουμπλής αναμενόταν να επιστρέψει στην Αθήνα εκτάκτως στις 4 σήμερα τα ξημερώματα από το Λονδίνο, όπου βρισκόταν λόγω της Ναυτικής Εβδομάδας, και μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύσιο Καλαματιανό και τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη θα επισκεφθούν τις περιοχές που έχουν πληγεί από την πετρελαιοκηλίδα. Στις 3.30 το μεσημέρι θα δοθεί συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο.

Ευρεία έκτακτη σύσκεψη για το θέμα πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου, των αντιπεριφερειαρχών Πειραιά και Νήσων, δημάρχων, βουλευτών και άλλων φορέων.

Για άμεση κινητοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας μετά το ναυάγιο έκανε λόγο ο γ.γ. του υπουργείου Διονύσης Καλαματιανός, ενώ χαρακτήρισε το περιστατικό «βαρύ» και «μείζονος σημασίας».

Οπως υποστήριξε, δεν χάθηκε καθόλου χρόνος γιατί με το πρώτο φως της ημέρας μετά το ναυάγιο πέταξαν αεροσκάφη του Λιμενικού Σώματος, περιπολούσαν σκάφη του Λιμενικού, ενώ την ίδια ώρα εντοπίστηκε και το βυθισμένο πλοίο. Τοποθετήθηκαν φράγματα, έπεσαν δύτες, ενώ σε λιγότερο από 4 ώρες η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέθεσε στην εταιρεία απορρύπανσης «Ομιλος Επιχειρήσεων Σπανόπουλος» την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης και την απάντληση του φορτίου από το βυθισμένο πλοίο.

O αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης Γ. Γαβρίλης: «Οι λόγοι και τα αίτια της βύθισης δεν είναι εμφανείς»
Για ένα από τα μεγαλύτερα ατυχήματα θαλάσσιας ρύπανσης που έχει γίνει στην ελληνική επικράτεια έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ενώ εξέφρασε την ανησυχία του λόγω της ταχύτητας της επέκτασης της ρύπανσης. Στο μεταξύ έκανε γνωστό ότι οι υπηρεσίες περιβάλλοντος της αντιπεριφέρειας Πειραιά ενημέρωσαν χθες όλους τους αλιευτικούς συλλόγους να μην ψαρεύουν στην ευρύτερη περιοχή, ενώ σήμερα κλιμάκια της κτηνιατρικής υπηρεσίας θα πραγματοποιήσουν ελέγχους σε καταστήματα αλιευμάτων του Πειραιά προκειμένου να διαπιστώσουν εάν αυτά έχουν αλιευθεί από τις πληγείσες περιοχές.

Η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ Ν.Ε.» Χριστίνα Σφαέλου υποστήριξε ότι το πλοίο θα έκανε ένα δρομολόγιο ρουτίνας ανεφοδιάζοντας άλλα σκάφη, ότι είναι ασφαλισμένο για ζημιές έναντι τρίτων μέχρι του ποσού των 5 εκατ. ευρώ και πρόσθεσε ότι η εταιρεία δεν γνωρίζει ακόμα τις αιτίες της βύθισης. Σημείωσε ακόμα την ταχύτητα με την οποία υπεγράφη η σύμβαση των πλοιοκτητών με τον Ομιλο Σπανόπουλου. Ο Μιχάλης Σπανόπουλος δεσμεύτηκε ότι σε περίπου 20 μέρες οι ακτές της Σαλαμίνας θα είναι πιο καθαρές απ’ ό,τι ήταν πριν από το ναυάγιο και επικαλέστηκε το προηγούμενο που έχει η εταιρεία του από την επιτυχή απορρύπανση των ακτών της Μυκόνου.

Τεράστια και αναπάντητα ερωτήματα δημιουργεί -σύμφωνα με το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ- η βύθιση του δεξαμενόπλοιου της ναυτιλιακής εταιρείας του Θ. Κουντούρη, καθώς στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες. Το υπερήλικο πλοίο, όπως τονίζουν οι ναυτεργάτες, αποδείχθηκε επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενώ, σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, το μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν οι ανοιχτές τρύπες.

«Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας σε συνδυασμό με τη εταφορά και την επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος» προσθέτει το σωματείο, ενώ κάνει λόγο για ανεπάρκεια σχεδιασμού οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης.

Σχόλια